Cannes Lions: Spotify wint een Gouden Leeuw en twee Bronzen Leeuwen

Spotify heeft dinsdagavond tijdens het 2023 Cannes Lions International Festival of Creativity een Gouden Leeuw gewonnen in de categorie Personalized Storytelling & Experience en twee Bronzen Leeuwen in de categorieën Cross-Channel Storytelling en Fan Engagement / Community Building.

 

Het Cannes Lion Creativity Festival wordt beschouwd als een voorbeeld van kwaliteit in de wereld van marketing, reclame en creativiteit. Met de Gouden Leeuw werd Spotify beloond voor de 2022 uitvoering van zijn jaarlijkse on-platform-ervaring, Spotify Wrapped, die is uitgegroeid tot een cultureel fenomeen. Het behalen van de Gouden Leeuw demonstreert niet alleen Spotify's vermogen om opmerkelijke ervaringen te creëren voor luisteraars, maar het bevestigt ook de passie waarmee het merk het platform nieuw leven inblaast door middel van nieuwe functies, producten, ervaringen en creatieve activiteiten die fans op nieuwe manieren in contact brengen met makers. 

Wrapped maakt gebruik van de kracht van ontdekbaarheid en personalisatie op Spotify en demonstreert dit op een manier die zowel gebruikers als makers jaar na jaar in vervoering brengt. Tijdens dit moment komt het hele bedrijf samen om creatief na te denken over hoe we onze luisteraars kunnen verrassen en verblijden, en elk jaar werken we verder aan de manier waarop we Wrapped tot leven kunnen brengen voor fans, artiesten en makers over de hele wereld. Het Wrapped-concept van Spotify werd voor het eerst geïntroduceerd in 2015. En toen we in 2022 het voorbije jaar vierden en luisteraars uitnodigden om mee te doen, werd het grootste engagement met Wrapped tot nu toe genoteerd. 

Spotify ontving een Bronzen Leeuw voor Digital Craft voor het ontwerp van 2022 Wrapped, dat de individualiteit van het luisteren liet zien - de lagen waaruit we allemaal bestaan, tot leven gebracht door middel van een visuele identiteit gericht op veelvuldigheid en pluraliteit. Spotify ontving ook een tweede Bronzen Entertainment Leeuw voor Muziek voor de campagne met partner FC Barcelona. Deze campagne presenteerde een speciaal wedstrijdtenue voor de La Liga El Clásico-wedstrijden voor mannen en vrouwen met het MOTOMAMI-albumlogo van ROSALÍA om het eenjarig jubileum van het album en haar enorme succes op Spotify te vieren. 

"Het winnen van de Gouden Leeuw is een eer en een bewijs van het immense talent en de toewijding van het multifunctionele team bij Spotify dat zich elk jaar weer inzet om de magie van Wrapped tot leven te brengen. Het motto luidt: Wrapped gaat niet over Spotify, maar over de wereld van de audiocultuur. Deze prestatie bevestigt ons streven om fans en makers aan het einde van elk jaar een speciaal moment te bezorgen en om ook de komende jaren te blijven innoveren, inspireren en ervaringen te creëren voor onze gebruikers." - Taj Alavi, Spotify Global Head of Marketing

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Spotify

Spotify heeft bij de lancering in 2008 het luisteren naar muziek voorgoed veranderd. De stap naar podcasting bracht innovatie en een nieuwe generatie luisteraars naar het medium, en in 2022 betrad het platform de volgende audiomarkt die klaar was voor groei met de toevoeging van luisterboeken.

Op Spotify kunnen nu meer luisteraars dan ooit meer dan 100 miljoen nummers, 5 miljoen podcasttitels en 350.000 luisterboeken ontdekken, beheren en beluisteren. Spotify is 's werelds populairste abonnementsdienst voor audiostreaming met meer dan 602 miljoen gebruikers, waaronder 236 miljoen abonnees in meer dan 180 markten.

Neem contact op met

[email protected]