FC Barcelona en Spotify sluiten strategische langetermijnsamenwerking op het gebied van sport en entertainment

FC Barcelona en Spotify maakten vandaag bekend dat de streamingdienst per 1 juli 2022 hoofdpartner wordt van de club en de officiële partner voor audio streaming. Vanaf seizoen 2022/2023 zal het Spotify-logo voor de komende vier seizoenen te zien zijn op de voorkant van zowel de wedstrijd- als trainingsshirts voor de heren en dames. Als onderdeel van de samenwerking krijgt het stadion voor het eerst in de geschiedenis van de club een nieuwe naam: Spotify Camp Nou.
Met de samenwerking willen FC Barcelona en Spotify de werelden van voetbal en muziek samenbrengen en een nieuw platform creëren voor artiesten in het Spotify Camp Nou stadion. De partners willen zich hiermee verder inzetten voor het ontwikkelen en ondersteunen van divers talent, voor nu en toekomstige generaties. Zo zal er naast het Spotify-logo ook een plek voor diverse artiesten worden bewaard op de iconische t-shirts van FC Barcelona.
Spotify Camp Nou
De herontwikkeling van het toekomstige Camp Nou terrein is onderdeel van het Espai Barça-project dat de faciliteiten en omgeving van de club zal transformeren in een nieuwe geïntegreerde entertainment ervaring. De promotionele oppervlakken in het stadion zullen worden gebruikt om het werk van artiesten van over de hele wereld te tonen en hen hiermee een nieuw podium te bieden. De langetermijnovereenkomst voor de eigendomsrechten van het stadion gaat per juli 2022 in.
De overeenkomst is door de Raad van Bestuur van FC Barcelona goedgekeurd en ondertekend, maar moet nog worden bekrachtigd door de ‘Extraordinary Delegate Members Assembly’. Dit zal op 3 april plaatsvinden door middel van een elektronische stemprocedure.
Joan Laporta, President van FC Barcelona
Alex Norström, Chief Freemium Business Officer van Spotify
Over Spotify In 2008 veranderde Spotify voorgoed het luisteren naar muziek. Ontdek, beheer en deel gratis meer dan 82 miljoen tracks, waaronder meer dan 3,6 miljoen podcasttitels, of upgrade naar Spotify Premium om toegang te krijgen tot exclusieve functies voor muziek, waaronder een verbeterde geluidskwaliteit en een on-demand, offline en reclamevrije muziekluisterervaring. Vandaag de dag is Spotify 's werelds populairste abonnementsdienst voor audiostreaming met 406 miljoen gebruikers, waarvan 180 miljoen abonnees in 184 markten. Ga voor meer informatie, afbeeldingen of contact met het persteam naar https://newsroom.spotify.com/ Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met:
|