FC Barcelona en Spotify sluiten strategische langetermijnsamenwerking op het gebied van sport en entertainment

FC Barcelona en Spotify maakten vandaag bekend dat de streamingdienst per 1 juli 2022 hoofdpartner wordt van de club en de officiële partner voor audio streaming. Vanaf seizoen 2022/2023 zal het Spotify-logo voor de komende vier seizoenen te zien zijn op de voorkant van zowel de wedstrijd- als trainingsshirts voor de heren en dames. Als onderdeel van de samenwerking krijgt het stadion voor het eerst in de geschiedenis van de club een nieuwe naam: Spotify Camp Nou.

Met de samenwerking willen FC Barcelona en Spotify de werelden van voetbal en muziek samenbrengen en een nieuw platform creëren voor artiesten in het Spotify Camp Nou stadion. De partners willen zich hiermee verder inzetten voor het ontwikkelen en ondersteunen van divers talent, voor nu en toekomstige generaties. Zo zal er naast het Spotify-logo ook een plek voor diverse artiesten worden bewaard op de iconische t-shirts van FC Barcelona. 

Spotify Camp Nou 

De herontwikkeling van het toekomstige Camp Nou terrein is onderdeel van het Espai Barça-project dat de faciliteiten en omgeving van de club zal transformeren in een nieuwe geïntegreerde entertainment ervaring. De promotionele oppervlakken in het stadion zullen worden gebruikt om het werk van artiesten van over de hele wereld te tonen en hen hiermee een nieuw podium te bieden. De langetermijnovereenkomst voor de eigendomsrechten van het stadion gaat per juli 2022 in.

De overeenkomst is door de Raad van Bestuur van FC Barcelona goedgekeurd en ondertekend, maar moet nog worden bekrachtigd door de ‘Extraordinary Delegate Members Assembly’. Dit zal op 3 april plaatsvinden door middel van een elektronische stemprocedure.

Joan Laporta, President van FC Barcelona 

“We zijn erg trots om aan te kondigen dat we een alliantie zijn aangegaan met een wereldwijde organisatie als Spotify. Met dit partnerschap kunnen we door middel van unieke ervaringen waarbij entertainment en voetbal met elkaar worden gecombineerd, fans nog meer het gevoel geven dat ze deel uitmaken van de Barça-familie. Dit biedt ons tegelijkertijd de mogelijkheid om in contact te komen met nieuw wereldwijd publiek. Het is ook een verbintenis waarmee we stappen voorwaarts blijven zetten. De samenwerking laat het innovatieve karakter en het constante streven naar uitmuntendheid van Barça zien die ons onderscheidt en ons tot een unieke wereldwijde club hebben gemaakt.”

 Alex Norström, Chief Freemium Business Officer van Spotify

“We zijn erg blij met de samenwerking met FC Barcelona, waarmee we de werelden van muziek en voetbal samenbrengen. Vanaf juli zal onze samenwerking een podium bieden aan artiesten, spelers en fans in het nieuwe Spotify Camp Nou. De samenwerking creëert nieuwe mogelijkheden voor artiesten om in contact te komen met de wereldwijde fanbase van FC Barcelona.

 De missie van Spotify is om het potentieel van menselijke creativiteit te ontketenen, artiesten te ondersteunen en in contact te komen met fans. Wij geloven dat dit partnerschap vele mogelijkheden creëert om deze missie op unieke en impactvolle manieren waar te maken

 

Over Spotify

In 2008 veranderde Spotify voorgoed het luisteren naar muziek. Ontdek, beheer en deel gratis meer dan 82 miljoen tracks, waaronder meer dan 3,6 miljoen podcasttitels, of upgrade naar Spotify Premium om toegang te krijgen tot exclusieve functies voor muziek, waaronder een verbeterde geluidskwaliteit en een on-demand, offline en reclamevrije muziekluisterervaring. Vandaag de dag is Spotify 's werelds populairste abonnementsdienst voor audiostreaming met 406 miljoen gebruikers, waarvan 180 miljoen abonnees in 184 markten. Ga voor meer informatie, afbeeldingen of contact met het persteam naar https://newsroom.spotify.com/

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met:
Charlotte Marron
 - spotify@talkie.be
Ineke Tack - spotify@talkie.be

 

 

Share

Meest recente verhalen

Website preview
Miley Cyrus en Spotify stellen exclusieve film voor: "Billions Club Live with Miley Cyrus: A Concert Film"
Spotify lanceert vandaag exclusief “Billions Club Live with Miley Cyrus: A Concert Film”, een unieke concertfilm waarin Miley Cyrus haar grootste hits brengt tijdens een intieme showcase in Parijs. Het concert, dat vorige maand plaatsvond, maakte deel uit van de Billions Club Live-reeks, waarmee Spotify artiesten viert die de kaap van één miljard streams per nummer ronden.
spotify.talkie.be
Website preview
Spotify lanceert Audiobooks+ voor Premium-gebruikers
Goed nieuws voor boekenliefhebbers! Spotify introduceert Audiobooks+ in België: een nieuwe manier om nog meer uit je Premium-abonnement te halen. Voor slechts €8,99 per maand voeg je extra luistertijd voor audioboeken toe aan je bestaande abonnement – perfect voor wie geen genoeg krijgt van meeslepende verhalen, inspirerende non-fictie of epische romans.
spotify.talkie.be
Website preview
Discover Weekly van Spotify bestaat 10 jaar
Meer dan 100 miljard nummers gestreamd & nieuwe updates
spotify.talkie.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Spotify

Spotify heeft bij de lancering in 2008 het luisteren naar muziek voorgoed veranderd. De stap naar podcasting bracht innovatie en een nieuwe generatie luisteraars naar het medium, en in 2022 betrad het platform de volgende audiomarkt die klaar was voor groei met de toevoeging van luisterboeken.
Op Spotify kunnen nu meer luisteraars dan ooit meer dan 100 miljoen nummers, 6,5 miljoen podcasttitels en 350.000 luisterboeken ontdekken, beheren en beluisteren. Spotify is 's werelds populairste abonnementsdienst voor audiostreaming met meer dan 675 miljoen gebruikers, waaronder 263 miljoen abonnees in meer dan 180 markten.

Neem contact op met

spotify@talkie.be