Gala's Freed from Desire maakt Belgische supporters warm voor het Europees Kampioenschap

In de aanloop naar de aftrap van de eerste wedstrijd van het EK in Duitsland onthullen Spotify-gegevens hoe voetbalfans in Europa alvast in de stemming komen. Met nummers als Seven Nation Army en onze nationale favoriet Freed from Desire draaien fans het volume omhoog ter voorbereiding op de wedstrijd.

 

Terwijl Schotland en Duitsland zich voorbereiden op de eerste wedstrijd van het toernooi in München, ontstaat er ook een wedstrijd tussen artiesten die strijden om het officieuze anthem van het toernooi op hun naam te schrijven. 

Fire van Meduza, OneRepublic en Leony mag dan wel het officiële liedje zijn voor dit EK, de Belgische fans wenden zich tot Gala's Freed from Desire om zich voor te bereiden op het toernooi. Waka Waka (This Time for Africa) van Freshlyground en Shakira is 14 jaar na de release ook nog steeds populair en neemt het zilver mee naar huis in België.

Het gloednieuwe Belgische supporterslied On Met La Patate van Average Rob en Omdat Het Kan klimt ook in de ranglijsten met meer dan 750.000 streams op Spotify sinds de release op 28 mei 2024. Fans hebben de track al meer dan 42.000 keer toegevoegd aan hun afspeellijsten in de aanloop naar de sportzomer. 

Het is duidelijk dat onze natie in de greep is van 'voetbalkoorts', want de Belgen hebben dit jaar in totaal 514.043 uur naar voetbalanthems geluisterd. 

En we zijn niet de enigen. In heel Europa staan fans te popelen voor de aftrap van het toernooi. De volgende tracks hebben de grootste pieken in streams gezien in de twee weken die voorafgingen aan de eerste wedstrijd: 

De top voetbalsongs met de meeste streams op Spotify in Europa zijn de volgende: 

 

Om de voetbalzomer in Europa nog leuker te maken, lanceert Spotify eveneens haar eigen voetbalhub.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Spotify

Spotify heeft bij de lancering in 2008 het luisteren naar muziek voorgoed veranderd. De stap naar podcasting bracht innovatie en een nieuwe generatie luisteraars naar het medium, en in 2022 betrad het platform de volgende audiomarkt die klaar was voor groei met de toevoeging van luisterboeken.

Op Spotify kunnen nu meer luisteraars dan ooit meer dan 100 miljoen nummers, 5 miljoen podcasttitels en 350.000 luisterboeken ontdekken, beheren en beluisteren. Spotify is 's werelds populairste abonnementsdienst voor audiostreaming met meer dan 602 miljoen gebruikers, waaronder 236 miljoen abonnees in meer dan 180 markten.

Neem contact op met

spotify@talkie.be