Spotify Advertising Team lanceert direct sales in België
Brussel, 2 augustus 2022 - De positieve groei van Spotify op de Belgische markt wordt vanaf medio 2022 uitgebreid met een in-house Advertising Team. Met het nieuwe team wil Spotify nog beter en sneller inspelen op de individuele behoeften van adverteerders en agentschappen in België.
Onder leiding van Christine Jolly, nieuw aangesteld Head of Sales voor West-Europa in Frankrijk, België en Nederland, zal het Belgische team adverteerders en bureaus ondersteunen bij de planning, implementatie en rapportage van digitale (audio) reclamecampagnes. De Belgische Spotify Advertising-afdeling, bestaande uit verschillende account directors, zal haar eigen producten en functies op de markten introduceren en de advertentiemogelijkheden in België verder uitbouwen. Tot december 2021 besteedde de Zweedse streaming provider de reclame- en verkoopactiviteiten in België uit aan Ads & Data.
Christine Jolly, Spotify Head of Sales BeNelux en Frankrijk: "De groei van onze Franse en BeNelux-teams getuigt van het belang van deze markten en van onze overtuiging dat cultuur zich in de eerste plaats lokaal afspeelt. We zijn nog maar net begonnen met het aanboren van het creatieve potentieel van digitale audio, een groeiende markt wereldwijd. De flexibiliteit en eenvoud van audioproductie maakt het mogelijk om vanaf elke locatie en met weinig apparatuur te produceren en creatieve content van topklasse af te leveren. Onze audio-advertenties bieden een groot bereik, schaalbaarheid en merkveiligheid. Als Spotify-team kunnen we met onze oplossingen en tools nu beter en sneller inspelen op de individuele behoeften van adverteerders in België."
Er zijn veel goede redenen om reclamecampagnes te voeren op het audio streamingplatform: het enthousiasme voor muziek, audioboeken en podcasts is niet te stuiten. Bovendien wordt reclame in de streamingomgeving op een zeer emotionele manier ervaren. Met de combinatie van in de industrie gangbare principes en technologieën werkt Spotify voortdurend aan het creëren van nieuwe standaarden en biedt het adverteerders een vertrouwd platform dat hen merkveiligheid garandeert. Dit stelt adverteerders in staat hun publiek nauwkeurig te targeten en advertenties aan te bieden die aansluiten bij hun unieke merkboodschappen en een boeiende ervaring creëren voor luisteraars.
De keuze uit boekbare formaten en kanalen op Spotify bestaat uit:
- Audio-, video- en display-advertenties
- De klassieke Spotify-advertentie is een audio-advertentie die de luisterervaring slechts korte tijd onderbreekt. Als je een audio-advertentie tussen twee nummers plaatst, heb je ook de mogelijkheid om een overeenkomstige banneradvertentie op het scherm van de gebruiker weer te geven terwijl de audio-advertentie wordt afgespeeld. Adverteerders kunnen ook video- en display-advertenties boeken.
- Gesponsorde afspeellijsten
- Samengestelde afspeellijsten over verschillende onderwerpen kunnen worden gebruikt om doelgroepen heel precies aan te spreken. Of het nu gaat om een specifiek muziekgenre of geschikte nummers voor specifieke situaties zoals sport, wellness of koken.
- Programmatisch
- Of het nu gaat om audio, display of video: Wie Spotify programma matig inkoopt, kan gebruikmaken van demand side platforms (DSP's), bijvoorbeeld om eigen data te gebruiken voor targeting of om uniforme rapportage te verkrijgen over alle media-activaties. Dit maakt het ook mogelijk om dynamische audio creatives op specifieke doelgroepen af te stemmen en de efficiëntie van de campagne te verhogen.
Voor meer informatie over de advertentieformaten, bezoek Spotify’s advertentie website.
Over Spotify
Spotify heeft het luisteren naar muziek voorgoed veranderd toen het in 2008 werd gelanceerd. Ontdek, beheer en deel gratis meer dan 82 miljoen tracks, waaronder meer dan 4 miljoen podcasttitels, of upgrade naar Spotify Premium om toegang te krijgen tot exclusieve functies voor muziek, waaronder een verbeterde geluidskwaliteit en een on-demand, offline en reclamevrije muziekluisterervaring. Vandaag de dag is Spotify 's werelds populairste abonnementsdienst voor audiostreaming met 422 miljoen gebruikers, waarvan 182 miljoen abonnees, in 183 markten.
Voor meer informatie, beeldmateriaal en details, gelieve contact op te nemen met:
Charlotte Marron & Ineke Tack - spotify@talkie.be